Thugges Bubbel

Alla inlägg under mars 2019

Av Tim Thurgren - 13 mars 2019 14:56

Jupp jupp jupp.....


Då har man varit hos en "Notarius Publicus" för första gången i sitt liv och fixat så att sonen även får åka hem från Spanien igen.

Ja ni hörde rätt. Han är välkommen in i landet med sin mor, mormor & syster men han får inte lämna landet om inte jag som fader medger att han får göra så då han är minderårig (17år).

OK jag kan förstå om det finns en del oklarheter i en skillsmässa och allt inte flyter på. Eller om fadern/modern är bosatt i Spanien och har barnet hos sig mestadels.

Men kom igen. Han är svensk medborgare med två svenska föräldrar, båda boendes och verksamma i Sverige, han har svenskt pass mm mm.


Ifrågasatte mannen jag pratade med på Spanska ambasaden vart dom gör av alla barn som dom håller kvar pga av att föräldern inte visste om denna regel. Han visste inte   .


Jag är ju inte dummare än att jag förstår att det alltid fixar sig till slut. Men tänk er att när ni går genom tullen på Alicantes flygplats och tulltjänstemannen säger att ditt barn har utreseförbud pga av för låg ålder. Hur förklarar men det till sitt barn????? Bara för att man inte visste vad som gällde.


En mycket märklig regel/lag tycker jag.


Ha en riktigt härlig oväders-dag tycker jag   

Av Tim Thurgren - 12 mars 2019 21:43

Tjenis alla glada.


Förlåt, jag tänkte inte vara borta så länge, men så blir det när man får jobb och lägger all koncentration på det.

En hel del har hänt sedan sist. Fått fast anställning på ett litet företag i Södertälje som tillverkar lastbilar. Jobbar där som Laborant i ett sandlabaratorium. Inte det mest glamorösa jobbet kanske, men jag trivs.


Efter att ha jobbat via Randstad (ett bemanningsbolag) mellan 2012 & 2015 så fick jag anställning på Scania och egen lägenhet på det så jag slapp bo hos syster och svåger (inget illa ment Stina & Thomas)   .


Har även sedan drygt 5 månader en ny kärlek i mitt liv också. Livet står på topp just nu och jag fortsätter klättra.


Tänkte det vore skönt att få skriva av sig igen och blogga lite om vardagen nu när jag fått diagnosen ADHD också. Hur hanterar jag detta, vad händer med mig vid vissa tillfällen mm mm. Lite vardag för en kille som låter DAMP när han snubblar och rasar i backen.


Lite länkar till olika ADHD sidor kommer att dyka upp så småningom också + en del andra länkar till sådant som intresserar mig.


Ha en skön kväll alla härliga så ses vi snart igen.

Skapa flashcards