Thugges Bubbel

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Fortfarande arbetslös

Av Tim Thurgren - 19 juni 2012 23:24

Är lite trött just nu. Har inte sovit ordentligt på tre nätter så jag inte vet hur min framtid ser ut. Har sedan jag blev uppsagd från Adecco sökt ca:40 jobb, inklusive dom jag lämnade cv till på rekryteringsmässan. 1 har skrivit mail och en har ringt, men jag har inget körkort så jag är inte intressant. Arbetsförmedlingen har jag ringt och mailat ett antal gånger men får inget svar. Finns ingen handlingsplan på mig och min handledare verkar inte bry sig.


Jag undrar jag om det finns någon framtid för mig som alkoholist. Då klassas jag som sjuk och får en annan hjälp än den jag får idag.


Är för skuldsatt för att starta något eget, för frisk för sjukpension (även deltid) och har för få år på arbetsmarknaden för att få jobba med det jag nyligen har utbildat mig till.


Att man har grönt certifikat inom CNC-fräsning och truck-kort på truckar över 10 ton spelar ingen roll längre då man MÅSTE!!! ha körkort för att kunna leva över huvud taget.


Detta är vad jag tror händer dom som inte har det stöd och pushande som jag har.


Har man inget körkort får man inget jobb.

Har man inget jobb får man inga pengar.

Har man inga pengar kan man inte äta eller bo.

Har man inget att äta eller någonstan att bo så blir man deprimerad.

Har man deprision så orkar man inte så mycket.

Har man ingen ork så söker man inte heller jobb och faller ur rullorna och blir kallad Socialfall fast man inte ens får någon hjälp där ifrån.

Har man ingen hjälp så börjar man sanolikt att skölja ner förtreten med alkohol.


Jag skall vara tacksam för dom vänner jag har runt omkring mig. Utan dom så hade jag nog varit en av ovanstående.


Jag må klaga men känner att det är alla människors rätt till det, bara det inte går till överdrift och skrivs så att man inte kan undkomma att läsa det, typ inlägg på FB. Den som läser detta och blir upprörd och arg har gjort sin egna tolkning och får väl reagera därefter. Men kom ihåg, detta är min blogg och jag skriver vad jag känner och tycker (inom mina egna gränser).


Ha det skönt där ute i sommaren och ta till vara på varge minut som går, för dom tillhör snart det förflutna och det förflutna innehåller minnen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tim Thurgren - 2 januari 2020 07:03

03:30 torsdagen den 2/1 - 2020. Klockan ringer, dax att kliva upp. 15 min senare sprider sig kaffearomen i lägenheten. Hjärtat mitt ligger och sover, hon är ledig några dagar till. Jobb stundar i 1 och en halv dag, förmiddagsskift. Väl kommen till j...

Av Tim Thurgren - 12 december 2019 13:37

Ok att saffran kan vara dyr, men kom igen, 24 kronor för en lussekatt i normalstorlek?????. Japp ni läste rätt. 24 kronor för EN bulle, lägg av. På väg till jobbet, sugen på en lussekatt. Går in på det lokala fiket Kaffestugan i Salem men vänder lik...

Av Tim Thurgren - 9 december 2019 06:21

Då var dax. Första rotfyllningen av 3 står på dagens agenda. Vill inte men måste då jag ser ut som en sämre Picasso i truten. Hela munnen skall få en storstädning är meningen. Hoppas det går bra idag. Ha det mina vänner. ...

Av Tim Thurgren - 7 december 2019 14:47

Nu är den tiden på året här igen då granen rivs av katten, grannen står så grön och gran i hallen hunden blir till en ren. Julmusik strömmar ur samtliga ljudkällor i slott och koja. Samt att barnarbete är legalt i form av bakning och städhjälp. Lusse...

Av Tim Thurgren - 1 december 2019 14:20

Nedbrutna, trötta och helt slut efter gårdagen samt storstädning och läxläsning idag. Men det är ytterligare en ny dag. Nu iväg till centrum och veckohandla. Sedan bara ta det lugnt fram till middag. Ha det bra bästa vänner. ...

Skapa flashcards