Thugges Bubbel

Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Tim Thurgren - 22 maj 2012 09:56

Vad har Alfakassan för funktion egentligen. Dom hjälper inte, dom själper. Blev arbetslös i februari, anmälde mig från första dagen till Arbetsförmedlingen samt Alfakassan. Från min fd arbetsgivare fick jag höra att det var absolut uteslutet att jag skulle få mitt arbetsgivarintyg förrän min slutlön kom, den 25 mars. När det kom så skickades det in. Det kom sedemera tillbaka, fel ifyllt från arbetsgivare. Tog kontakt, fick ett nytt, skickade in detta och fick tillbaka även det. "Kopia på föregående" stod det. Tog åter kontakt med A-givare som skulle ta kontakt med A-kassan enligt A-kassans önskan. Detta gjordes, men vilken överraskning, A-kassan kunde inte lämna ut några uppgifter om mig om inte A-givaren hade en fullmakt på mig.


Snacka om ett vinnande koncept för ett flipperspel som aldrig tar slut, bollen är i ständig rörelse och vägen ut är spärrad.


Sitter i skrivandets stund och väntar på att A-kassan skall ringa upp. Hoppas av hela mitt hjärta att det löser sig annars tar det hus i h.....e det kan jag lova.


Ha en underbart solig dag allihopa.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards