Thugges Bubbel

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Tim Thurgren - 21 maj 2012 23:51

Jaha ja, då var denna dagen slut. Inget jobberbjudande ännu men jag ger mig inte. Jag ser mig lite som en skadeskjuten and i en parkdam. Hur jag än anstränger mig för att hinna fram till dom där brödsmulorna som liger längst bort i dammen så når jag ändå inte ända fram innan dom är borta. Det är samma sak med en arbetslös man i 40-års åldern som försöker skaffa jobb. Hur man än skyndar sig och anstränger sig så är det ändå dom yngre eller dom med längre arbetslivserfarenhet som hinner före.


Jag undrar vad som krävs av mig som har utbildat mig till CNC-operatör, har grönt certifikat i CNC-fräs samt truckkort.


Jag vet av erfarenhet att har man varit arbetslös i tre år, nyutbildat sig inom ett nytt område, bor i en liten bruksort med lite sämre kommunikation samt körkortslös, så står man utanför systemet. Det känns som jag tillhör en minoritet. Jag med många andra existerar men syns inte. Hur skall jag klara mig den dagen då jag är utförsäkrad.


Det går inte att bo som mig i en mindre ort och vara arbetslös utan man måste vara beredd att låta livet bli dyrare genom att flytta till en större ort med allt vad det innebär. Framför allt dyrare boende.


Men som sagt var. Hur bitter och sur jag än må låta så har jag inte gett upp hoppet om ett nytt jobb. Det må vara som städare eller gräva/rensa rabbater åt kommunen eller vad som helst, bara jag slipper sitta hemma.


Tack för (igår) så hörs/ses vi (idag).

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards